Julen vare lige til påske
Så er julen anno 2007 ovre, og mange har haft en dejlig tid med god mad, gaver og familiehygge. Nu ser de fleste fram ad mod vægttab, varmere og lysere tidere, ferie i udlandet og meget mere dansk sommer. Og det er skam også lækkert med sommer og sol, for ville julen være den samme hvis den blev fejret 2 eller 3 gange om året, eller måske hver weekend? Det er noget helt særligt med den danske jul, men der skal heller ikke overdrives - som f.eks. når den første julereklame dumper ind af brevsprækken i midten af oktober.
Jeg er selv ret tilfreds med de julegaver jeg fik og dem jeg gav i år. Jeg må indrømme at jeg snød lidt mht. julegaverne til mine forældre, og begge mine søstre. De fik alle et kedeligt gavekort på 300kr, men omvendt plejer jeg at købe noget de bytter. Ikke fordi jeg ikke kan købe noget de sikkert ville beholde, men jeg prøver altid at købe noget andet det der står på deres ønskeseddel.